mandag 11. mai 2015

Når Petrus velger antrekket



"Mamma, har du funnet 17. mai - genseren min?" 
-"17. - mai - genseren?" 
-"Ja, den blå med sånn foran og bak? "
- "Nei", svarer jeg 
i det jeg forstår at det er snakk om genseren jeg strikket til 17. mai fjor. 
Jeg håpet at den passet. 
Noe den gjorde! 
Nesten. 

Han valgte den til barnehagetoget selv og mor slipper ut å handle, 
- lykke ! 


( Jeg er bekymret for om han skal ha den samme bunaden som i fjor på den 17, ,  
- jeg har nemlig en annen, arvet liggende)

Er dere klare til den 17. ? 

Petrine 

3 kommentarer:

  1. Her er 3-åringen klar med bunad fra Finn og bunadsko fra Fretex. Så da blir det både fin-fin gjenbruk og nydelig bunadsantrekk på poden - og så lenge mamman får bestemme, blir det slik hver 17. mai. Hilsen Torborg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg får nok bestemme jeg også, men noen ganger så skal ha ha det helt likt det som var forrige gang... og det kjekkeste er når løsningen kommer fra fireåringen selv og at det er helt innafor noe jeg selv kunne valgt :) Jeg slår også et slag for både gjenbruk og for bunad. Så jeg håper at det blir en del av nasjonaldagen en stund fremover. Ha en god nasjonaldag.

      Slett
  2. Ikke helt klar...Men har fri på fredag, så da får vi finne fram...

    SvarSlett