søndag 6. mai 2012

Solrik Søndag


Dagen i dag har vært innholdsrik !
Petrine har vært i skogen med mann og barn, 
og hun var en del av en gjeng som skulle blir drillet i bruk av kamera. 
Og Petrine har ut fra beste evne forsøkt å få forståelse 
av blenderåpning, lukkertid og eksponering 
ut i hendene. 

Om det ikke setter seg der, 
så er det lettvint å bruke de ferdig innstillingene . 
Da er vel poenget
med speilreflekskamera borte? 
(En  av oppgavene var å ta bilde av fruktblomster. Som dere ser)


Deretter så feiret vi storebror, 
som hadde bursdag på fredag, Det før jeg 
kom meg ut i skogen med joggesko på. Og jeg jogget !! 
Og i kveld har vi sett på og humret oss gjennom en episode av 
Polisen I strømstad. Svensk krim fra 80 - tallet 
Morsomt fra den gang da :) 


Glad ny uke til dere alle :) 

Petrine 





1 kommentar:

  1. Fine bilder, du har i alle fall lært det du skulle i dag:)

    Jeg fikk tips om å bruke kun manuelle innstillinger da jeg kjøpte mitt første speilreflekskamera (brukt og gammelt;) i 2006. Det er jeg glad for, jeg bruker sjelden og aldri auto - som du sier; da er jo litt av vitsen borte.
    Men jeg kunne godt tenkt meg å lære hva som er riktige innstillingene i forskjellige forhold, for det kan jeg ikke:)

    Håper du får ei deilig uke,
    varm klem:)

    SvarSlett