tirsdag 1. mai 2012

Gleder i mai

Det er rart med mai. Det kribler i kroppen, klør i øyne og nese
og hele meg er litt i beredskap. Hodet er litt innstilt på å ta 
eksamen av et eller annet slag. Det er noen år siden sist, 
men følelsen av innspurt kommer på denne tiden 
hvert år. Selv om jeg får energi over å 
lære noe nytt, så er gleden stor over 
EKSAMENSFRI

Det aller beste med mai er alle de lyse kveldene, 
og at sommeren er foran oss. Denne 1. dagen 
i mai, har vært solrik og god for 
oss på vår kant av landet 

Petrus har benyttet dagen til 
å ta årets første bad, 
med sko, klær 
og godt
humør. 

Petrinemannen gikkhjem etter skift. 
Tørre klær og barnevaderne gjorde susen. 
Han forble tørr. 

Vi hadde en god dag i solen. 
Med ferske boller og kaffe, 
med grilling og 
ikke MINST
vannlek  

Mai er også en travel måned
med hyggelige begivenheter. 

Fra Magnolia Bakery 

Jeg skal på cupcakekurs. 
Muffins har jeg dreisen på, 
med å få de til å se ut som små kunsteverk, 
det skal Maia på Fabelaktig bloggen prøve å lære meg. 
Tiden vil vise hvor lærenem jeg er, 
Jeg gled - gruer meg uansett :) 



Jeg skal på fotokurs. 
Det skal bli flott å lære hvordan 
kamera skal håndteres og kanskje om 
andre ting det er lurt å tenke på  når man fotograferer. 


Sammen med ei venninne og hennes barn skal jeg
til Dyreparken 
for en helg. 

Jeg gleder meg til å være sammen med 
de og til å bli glad av  Petrus sin 
oppriktige glede over å 
studere dyr. 

Vi skal feire storebror som har bursdag,
og Petrus skal gå i sitt første barnehagetog. 
Dessuten  så skal jeg til Oslo for å shoppe og slappe
 av sammen med ei venninne. 

Jepp, vi gleder oss til gode og opplevelsesrike maidager ! 
Og aller helst gode utedager !

Petrine :) 

PS Vaderne til Petrus er ikke sponset, men vi er VELDIG fornøyd med dem :) 






1 kommentar:

  1. For en tøffing, årets første bad på 1. mai;)
    Smarte de vaderne!

    Og det høres ut som du får en hektisk men god mai måned,
    fotokurs kunne jeg også tenke meg å være med på.
    Det står fortsatt på listen over ting jeg skal gjøre når døgnet får flere timer;)
    Og du; har du prøvd Picmonkey? Det er et online redigeringsprogram, veldig likt Picknik. Det har ikke kollasj-muligheten, men den har du jo via CollageIt. Har du ikke prøvd det er det verdt et besøk (www.picmonkey.com)

    Fin kveld til deg,
    nyt resten av uka.
    Klem:)

    SvarSlett