søndag 22. april 2012

Tidlig en søndags morgen....

I helgene har vi sovet lengre i den Petrinske familie.
Lille Petrus har et godt sovehjerte.
Han sover oftest til ca ni.
Jeg sier oftest,
- det finnes noen unntak.

Som i dag,
da jeg våknet av jubelscener fra
utsiden av soverommet.
Der utspilte det seg en liten dans
til ære for regnværet.
Antrekket til danseren var
pysj og ullsokker.

I dag har Petrus forstått at han er høy nok
til å lukke opp dører,
også den som går ut til verandaen.
( Digresjon: 
I følge Petrinemannen så står en veranda på stolper
i motsetning til terrassse som ligger på bakkeplan. 
Og balkongen henger ut fra veggen, 
Faktisk vinker Kongen fra verandaen 
den 17. mai. 
Rett skal være rett :) ) 
Og har man lært noe nytt,
så klart man skal danse :)

Noen uker tilbake i tid,
så ringte en venninne av meg
grytidlig på morgenen.
Jeg ringer henne tilbake,
og jeg undret meg over
hvorfor hun skulle vekke den sovende
familien så tidlig på en søndag.
"Nei, jeg ringte fordi du hadde ringt jeg, "
var svaret.
"Jeg var redd det var noe galt".

Det var lille Petrus:
Han understreket at en touchtelefon er enkel å betjene,
og at mammaen bør legge den utenfor rekkevidde.

I alle fall en tidlig søndags morgen ...

Ha en glad søndag :)

Petrine :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar