torsdag 19. april 2012

Etter en runde på nettet....

I kveld har jeg søkt på nettet.
Temaet har vært blogging. 

Jeg har vært innom mammadamen
Norges elskede mammablogg. 
Der leser jeg igjenkjennende tanker 
om å være mamma.
Finner også reflekterende tekster om blogging 
og andre aktuelle temaer



Trine Grung trakk min oppmerksomhet 
med tittelen : 
Liker refleksjonene. 
Og jeg lot meg inspirert
til å bla videre i bloggen hennes.
Fikk lyst til å slanke meg inn i ny garderobe. 
Seansen endte med at jeg ble imponert over at
damen hadde fått tilsendt 
treningstøy i posten. 
Det kunne jeg også ønske meg.
Det kombinert med en personilg trener.
(Dette er ikke en ny tanke, 
les bare følgende innlegg : 
Å bli mamma i moden alder.)

Jeg var også en visitt innom
Tankefabrikken, som i dag
drøfter bruk av sosiale medier.
Refleksjonene løftet mine små grå
på en runde rundt i tankegodset mitt.
Fabrikken skal få besøk igjen,
som de forannevnte blogger.

Siste stopp på besøksrunden min var
hos Sindre Låstad på Glabladet.
Og det innlegget som fasinerer meg mest
er : Hvordan penger fungerer.



Der sammenlignes penger og katter:
Jages kattene,
så vil de fordufte.
Åpner du boksen med kattemat
så dukker den firbente opp fra det fjerne.



Om du jager etter penger,
( Eller stikker på shopping (min anmerkning))
så vil de fordufte.
Roer du deg,
fokuserer på andre verdier
så vil de komme til deg. ...



Katten er jo nattaktiv,
selvstendig
og har det relativt bedagelig!

Jeg vil sammenligne den med
enkelte i vår yngre garde.
De som setter av et år eller to i livsplanen sin.
Årene skal brukes til å ivareta seg selv.
De har satt av årene for å "Nave".

Gladbladet har helt rett:
Tar du det med ro,
så kommer pengene!!

Petrine :)

PS! Teksten fra Gladbladet er utenfor kontekst, 
og jeg har utelatt vesentligheter som å fokusere på verdiskapning
i stedet for å jage etter penger DS!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar