onsdag 28. mars 2012

Ut på tur



Nordmenn er født med ski på bena
og
sekk på ryggen.

Vi har en tradisjon på å komme oss ut i skog og mark
på fridager og i helger.
I det ligger det mye helsegevinst.
Naturen er en kjempestor og flott lekeplass,
som vi introduserer våre små for om vi tar de med ut.
Ute trenger de oftest ingen innkjøpte leker.
De setter gjerne i gang med å leke med det de finner.
og for mange er turen nok i seg selv.

I løpet av de neste ukene vil jeg komme med ulike
leker og aktiviteter
som vi kan organisere for hele familien ute.

I dag vil jeg bare komme med forslaget om å
skrive ned en liten huskeliste til hva som skal pakkes
i sekken når man skal på tur.
Jeg har jo i innlegget Snø og pinnebrød
nevnt at vi glemte fyrstikker til en båltur.
Og da mangler man jo noe vesentlig :)
Så om en slik huskeliste ligger fast i sekken,
så er sannsynligheten for å glemme litt mindre.







Det var dagens tips :)

Petrine :)




3 kommentarer:

  1. Helt enig!
    Naturen er helt klart en av verdens flotteste, fineste lekeplasser :)

    SvarSlett
  2. Lurt tips.
    Alltid pes å pakke synes jeg,
    men når en først kommer avgårde er det herlig med turer ut i skogen ol.

    Fin kveld til deg!
    - AC

    Ps. Du vet du har ordbekreftelse?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei... vet ikke at jeg har ordbekreftelse.
      Trodde jeg hadde skrudd den av ..

      Takk for opplysningen :)

      Slett